کد مطلب:313717 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:187

نذر مهندس یهودی برای قمر بنی هاشم
حجةالاسلام والمسلمین جناب آقای سید محسن موسوی، یكی از مروجین مكتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، در شب ششم شعبان المعظم 1414 ه ق در مسجد مقدس جمكران، از عموی گرامی خودش جناب آقای مهندس سید محمدرضا موسوی نقل كرد كه:

5. آقای مهندس یك رفیق یهودی داشت [1] كه از داشتن فرزند محروم بود. وی



[ صفحه 560]



برای معالجه به خیلی از اطبا مراجعه كرده و حتی به اروپا هم رفته بود، ولی نتیجه نگرفته بود. آقای موسوی به ایشان می فرماید: ما یك ابوالفضل علیه السلام داریم برای ایشان نذری بكن، امید است نتیجه بگیری و مشكلت حل شود.

آقای یهودی می گوید: من نمی دانم برنامه ی نذر ابوالفضل علیه السلام به چه نحو است، تا انجام دهم و به هدف برسم. شما از طرف من نذری بكن. آقای مهندس موسوی می فرماید من گوسفندی نذر كردم از طرف رفیق یهودی ام كه ان شاء الله اگر بچه دار شد گوسفند را قربانی كنیم. آقای یهودی به آمریكا می رود و پس از مدتی تلفن می كند كه آقای موسوی آن نذری را كه برای حضرت ابوالفضل علیه السلام كرده بودید طبق رسوم خودتان انجام بدهید، به عنایت حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام چند ماهی است كه زنم حامله شده است. سپس جناب آقای مهندس سید محمدرضا موسوی هم آن نذر را انجام داده و طبق معمول به نام حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام گوسفندی قربانی كردند كه تقسیم شد.


[1] مهندس كهن دين يهودي فعلا در خارج اقامت دارد و عجيب اين است كه هنوز هم در دين يهود باقي است، ولي علاقه ي خاصي به حضرت قمر بني هاشم عليه السلام ابراز مي دارد.